کم خوابی یا پر خوابی، کدام به مذاقت خوش نیامد؟
نوشته شده توسط : عبدالله

اگه کم خواب هستید و همین امر باعث میشه حال خوبی رو تجربه نکنید و در طول روز دائما از کم خوابی خودتون ناله کنید بهتر بگیم که واقعا دچار کمبود خواب هستید و بهتره دنبال علت کم خوابی باشید و این قضیه رو جدی بگیرید. یکی از علت های کم خوابی افسردگی هستش که البته این دو مکمل هم هستن یعنی کم خوابی نشانی از وجود افسردگی میتواند باشد یا بالعکس کسانی که کم خوابی دارند دچار افسردگی میشوند. پس برای کم خوابیتون که 6 ساعت یا کمتر هست حتما با یک پزشک مشورت کنید. بازم میگم بعضی آدما بصورت ژنتیکی کم خواب هستن و با این موضوع هم مشکلی ندارن.

اگه پر خواب هستید یعنی روزانه بیش از 8 ساعت میخوابید و باز هم دلتان می خواهد بخوابید دچار پر خوابی هستید بعضی افراد هستن که بصورت ژنتیکی از بچگی دچار پر خوابی هستن و با این مسئله مشکلی ندارن اما اگر بیماری خاصی ندارید (برخی بیماری ها خودشان باعث خواب زیاد میشود مثل پارکینسون) و داروی خاصی هم مصرف نمیکنید (مثل قرص های ضد حساسیت یا ضد افسردگی های خواب آور) برای پر خوابی هم بهتره با یک پزشک مشورت کنید.

در کل میخوایم بگیم که کم خوابی و پر خوابی هیچ کدام خوب نیست و عوارض خودشان را دارند و هر دو جز اختلال خواب محسوب میشوند و هر دو موجب ایجاد افسردگی و سایر اختلالات دیگر میشود. از آنجایی که خواب پر اهمیت ترین مسئله در زندگی انسان است به میزان آن توجه ویژه داشته باشید.




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: